Op ontdekking in New South Wales

23 augustus 2009 - Pebbly Beach, Australië

Een week na ons vertrek uit Sydney zijn we nu in Port Macquarie beland. We hebben in die korte week zoveel moois gezien, echt ongelooflijk! Zondag vertrokken we vanuit Sydney naar Pebbly beach, het strand met de tamme kangoeroe's. Het was er echt prachtig! We campeerden (alleen) op 20 meter van het strand en de kangoeroe's. Opstaan, strandwandelingetje doen, ontbijten op strand in de zon, de kangoeroe's aaien, heerlijk gewoon!

Na ons bezoek aan Pebbly beach trokken we verder naar Jervis Bay. We vertrokken er de volgende ochtend vroeg om op een gezellig plaatsje te ontbijten en zagen daar vanop het strand dolfijnen in zee. Het was toen trouwens de eerste dag dat ik links reed, daar zijn we gelukkig zonder ongelukken vanaf gekomen maar waarschijnlijk wel met een boete voor te snel rijden :-(

We bezochten deze week nog andere prachtige plekjes en zagen er allerlei diertjes zoals wombats, nog meer (deze keer wel wilde) kangoeroe's, een soort wasbeertje, koala's, vleermuizen en een orka!

Na 5 nachten gecampeerd te hebben op campings zonder warm water en douches vonden we het wel eens hoog tijd een betalende camping te kiezen waar we ons tenminste nog eens deftig konden wassen, daardoor belandden we op een prachtige camping in Port Macquarie.

Tijdens ons verblijf hier gingen we in de buurt eens rondvragen voor werk, want na 2,5 weken wordt het wel eens tijd een centje bij te verdienen. Wouter vond al onmiddellijk werk als hulpje in een backpackers hostal. Ik had minder geluk, maar als alles meezit begin ik morgen te werken als vrijwilliger in een koala-hospitaal, dat kan dus ook wel tellen! Doordat Wouter in het hostal werkt, zijn we er kunnen intrekken voor een prijsje en slapen we deze nacht en voor de rest van de week dus eindelijk nog eens in een normaal bedje.

Het is dus de bedoeling nu zeker nog een week in Port Macquarie te blijven, misschien zelf twee, maar dan betwijfel ik of we ooit terug op tijd in Sydney zullen aankomen, het zal hier dus een beetje van afhangen.

Zo, dat kan wel tellen als update neem ik aan :-) Verder wil ik ook iedereen bedanken voor de leuke en lieve comments, het is altijd leuk iets van jullie te vernemen!

Dikke kussen, Wouter en Stefanie x

1. peter vueghs:
    24 augustus 2009
    Amai, wat een foto's: precies een reisgids of docu.
    Slecht weer kennen ze ginder precies nie, veel fun met jullie avonturen !
    Probeer zoveel mogelijk pics met jullie zelf erop te maken, dat is toch veel persoonlijker.
    Nog geen goesting in frietjes met stoverij ?
    Peter